onsdag den 25. december 2013

Hæklet halsrør

Som skrevet tidligere har jeg hæklet nogle julegaver i år (ville gerne have nået at lave flere, men det nye job tager noget af tiden).
Min søde og dejlige veninde fik et hæklet halsrør. Røret er hæklet i strømpegarn fra Arwetta i farverne Støvet blå (192) og Cacao Brun (975). Jeg kan rigtig godt lide strømpegarnet, jeg synes det er dejligt blødt og så kradser det ikke - og det kan vaskes ved 30 grader! 
Røret er hæklet i dobbelteklyngemasker og fastmasker + dybe fastmasker der går ned imellem de to dele i klyngen. Jeg ligger en DYI op snarligt. 
Jeg er lidt fan af mønsteret og det er også blevet til at sæt grydelapper i mønsteret.
Halsrøret måler 35 cm i bredden og 20 cm i højden - det er ikke sådan et vikle rundt et og heller ikke et stramt et. 

Røret er hæklet som et stykke frem og tilbage, som er hæklet sammen på vrangsiden. 

Her ses strukturen på tørklædet - farverne er ikke helt rigtige her. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...