onsdag den 16. januar 2013

Projekt kaunitæppe

--- UPDATE ---
Nu har jeg bestilt garnet til Kauni-projektet


Jeg er begyndt på et ret stort projekt. Et nyt lækkert tæppe...
Jeg har taget udgangspunkt i de Kauni rester jeg havde liggende og ville gerne lave et tæppe lidt i stil med Jeanette fra Lutter Idyls (her) og Pernilles grafiske tæppe (her). 
Tæppet bliver lavet i hæklede sekskanter og jeg skal nok smide en DIY op når jeg kommer lidt bedre igang. 
Tæppet bliver i seks farver med en joker nogle få steder. Jokeren er den Limegrønne, da jeg synes den vil være for dominerende ellers. 
Ellers har jeg fastlagt at jeg vil bruge Støvet grøn og Okker. Men de sidste fire farver er endnu ikke fastlagt - må hellere svinge forbi en butik og se farverne in action så jeg kan få et bedre overblik. Men jeg tænker at forsøge at holde tæppet i blålige toner. Jeg har desværre ikke fundet nogen garnebutikker i Aalborg som sælger ensfarvet Kauni, så det bliver nok et smut til Århus og Yarnfreak for at finde de rette farver. 

Tæppeplanlægning
Jeg har regnet ud at jeg skal bruge 107 sekskanter og en masse hjørner og halve. Så jeg har lang vej igen. Men heldigvis tager det ikke så lang tid at lave hver lap og når man først er kommet i gang så triller det bare. 

Jeg har også planer om at lave et som Pernilles, men i en version der sådan lige passer til at smide over benene når man sidder i lænestolen. Jeg har bare ikke helt besluttet farverne på det endnu. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...